Sayfalar

28 Şubat 2012 Salı

EĞİTİM VE ÖĞRETİMİN TEMELLERİ

EĞİTİM VE ÖĞRETİMİN TEMELLERİ

   Çağdaş bir bakışla her insanın ülkesi ve insanlığın bir elemanı, zenginliği, kaynağı olduğu söylenebilir. Yani dünyaya gelen her insan zenginliktir, eğitim ve öğretimi çok hassas bir yaklaşımla planlanmalıdır.
   İnsanlar birbirinden farklıdır. Hiçbir insanın tıpkısı yoktur. Yaşamları süresince mutlu ve başarılı olabilmeleri için önce onların sosyal bir ham madde olarak ne olduğu tespit edilmelidir. Bu işlem bir sınav sonucunda ortaya çıkabilecek kadar basit değildir. Özellikle 0-21 yaşları arasındaki süreç yönetilmelidir. Yapılan tespitlere uygun bir planla insanlığın ortak noktaları, dahil olduğu milletin ortak değerleri, kültürü öğretilmeli bununla eş zamanlı kişisel özelliklerine göre kişiye özel programlarla adeta işlenmeli, okul yılları içinde gelişmesi sağlanmalıdır. Hayata atılmadan önce kendisi ile ilgili herhangi bir soru, eksik bırakılmamalıdır.
   Sonuçta, doğru bir şekilde donatılmış insan olarak hayata atıldığında da ondan yararlanılmalıdır. 

 EĞİTİM VE ÖĞRETİM SÜRECİNİN ANA BAŞLIKLARI

v  İnsan Beyninin Potansiyel Ölçümü-Tespitler
ü  Zekâları
ü  Yetenekleri
ü  Kapasiteleri
v  Temel Bilgiler-Bilimlerin Öğretilmesi
ü  Türkçe
ü  Matematik
ü  Fen Bilimleri
ü  Sosyal Bilgiler
v  Temel Bilgilerin Kişide Beceriye Dönüşümünün Sağlanması
ü  Türkçeyi Kullanma Gücünün Standartlarının Kazandırılması
ü  Matematiksel Düşünme, Matematiği Kullanma Gücünün Standartlarının Kazandırılması     
ü  Fen Kavram ve İlkeleriyle Düşünme, Kullanma Becerisinin Kazandırılması
ü Sosyal Bilgileri Kazanma, Kullanma Becerisinin Kazandırılması
v  Ortak Değerler
ü Ortak Kültürün öğretilmesi
ü Örf- Adet- Geleneklerin öğretilmesi
v  Ortak Değerlerin Kazandırılması
ü Ailede Eğitim
ü Okulda Eğitim
v  Kişiye Özel Eğitim ve Öğretim Planı
ü Kişiye Özel Alanlarda Temel Bilgi ve Becerilerin Kazandırılması
ü Kişinin Yeteneklerine Paralel Kişiye Özel Standart üstü Bilgi ve Becerilerin Kazandırılması
v  Eğitim ve Öğretim Uygulamaları
ü  Kişiye Özel Çalışmalar
ü  Okul Çalışmaları
ü  Okul Dışı Çalışmalar
v  Yapılanların Ölçülmesi Değerlendirilmesi
ü  Ölçme ve Değerlendirme
v  Eksiklerin- Hataların Tespiti
ü  Ölçme Ve Değerlendirmeler Sonucunda Eksik ve Hatalı Öğrenmelerin Tespiti
v  Yama-Değiştirme-Geliştirme Programları
ü  Eksiklerin Giderilmesi İçin Tamamlama Çalışmaları
v  Meslek Edindirme Programları
ü  Üniversiteye Hazırlık Çalışmaları
v  İş Hayatı İçinde Değiştirme- Geliştirme Programları
ü  Meslek Hayatındaki Başarıyı Arttırma Çalışmaları

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder